Cel kursu VISUAL MERCHANDISING
Kurs pozwala na zdobycie wiedzy od podstaw i przygotowanie do zawodu dekoratora przestrzeni sklepowej. Jest przeznaczony dla osób, które nigdy nie zajmowały się Visual Merchandising’iem. Kurs z podstaw Visual Merchandising" to 2-dniowe szkolenie, które zawiera zbiór najważniejszych informacji dotyczących sztuki ekspozycji produktu. Jest wprowadzeniem do tematu i podsumowaniem wszystkich najważniejszych aspektów Visual Merchandisingu.
Kurs skierowany jest zarówno do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów i visual merchandiserów chcących zdobyć podstawy teoretyczne do posiadanych już umiejętności ,osób aspirujących na w/w stanowiska, kierowników i pracowników działu sprzedaży, właścicieli firm, sieci sklepów i butików oraz franczyzobiorców.
Prowadzimy zajęcia w weekendy - w soboty i niedziele w godz. 9.30-16.30.
Organizujemy też szkolenia dla firm. Ofertę dopasowujemy indywidualnie dla każdej firmy.
Program kursu:
- Czym jest Visual Merchandising / jego znaczenie w sprzedaży
-skojarzenia
-definicja
-narzędzia
-oczekiwania klientów
-percepcja
-co lubi, a czego nie lubi klient
-kryteria prezentacji (atmosfera, ekspozycja)
- czynniki skłaniające do dokonania zakupów
- Podstawowe zasady kształtowania przestrzeni sklepowej:
-rytm
-kompozycja
-wnętrze otwarte/ wnętrze zamknięte
-dominanta/ subdominanta
- Rzut wnętrza:
-funkcja
-ergonomia
-tworzenie
- Widoki ścian:
-rodzaje ekspozycji
-witryna
- Kolory – zasady oddziaływania kolorów
- Oświetlenie
- Podstawowe zasady ekspozycji
-zasada łamania kolorów
-całkowite wypełnianie półek i mebli
-uzupełnianie asortymentu (praca z towarem)
-organizacja ekspozycji
-ekspozycja ładna, ale sprzedażowa
- Budowanie stref sprzedaży
- Rodzaje i estetyka ekspozycji
- Wpływ ekspozycji na wyniki sprzedaży
- Wpływ wizerunku sklepu na wizerunek marki
- Błędy w ekspozycji – jak ich uniknąć